Otvíravě-sklopné závěsové strany pro všechny materiály rámů

Otvíravě-sklopné závěsové strany pro všechny materiály rámů

Nedávno byl na trh uveden systém otvíravě-sklopného kování Roto NX pro dřevěná a plastová okna. Díky novému křídlovému závěsu pro hliníkové profily s 16 mm euro drážkou lze nyní tento systém kování použít ve všech materiálech rámů.

V následujícím textu se seznámíte se všemi typy závěsových stran: čtyři zcela skryté, čtyři přiléhající.

Stejné komponenty pro více aplikací

Výrobci, kteří zpracovávají více než jeden materiál rámu, mohou využít mnoho stejných komponentů ve stavebnici kování Roto NX. Rozhodující motivací při vývoji všech závěsových stran je důsledná redukce množství výrobků. To snižuje nároky na řízení zásob, zvyšuje bezpečnost při zpracování a zaručuje maximálně hospodárnou výrobu oken.

Působivým příkladem této vývojové filozofie je oddělení lišty převodu a převodové nebo zámkové skříně v systému EasyMix s bezšroubovou montáží. Všechny závěsové strany lze rychle zpracovat a snadno seřídit.

Výhody v detailu

U všech materiálů rámů se používá stejné kování křídla a stejné závěrové čepy E, P a V od společnosti Roto. Ve všech přiléhajících variantách závěsových stran je integrován systém spárové ventilace, který je identický pro všechny materiály rámů. Okenní klika během obvyklého  pořadí ovládání otvíravě-sklopného okna při  úhlu 135° automaticky prochází polohou spárové ventilace, aniž by bylo nutné ji vědomě ovládat nebo vyvolat.

Vždy odolné proti vloupání, bez ohledu na formát a hmotnost křídla.

Ať už se jedná o velké formáty oken nebo vysoké hmotnosti křídel - díky systému Roto NX mohou výrobci vyrábět ve všech materiálech rámů RC 2 nebo RC 3 a to na i automatizovaných montážních linkách. Vzhled čtyř přiléhajících závěsových stran zůstává stejný. Pro všechny viditelné součásti jsou k dispozici atraktivní povrchové úpravy a barvy.

Sklopení před otevřením a zabezpečené sklopné větrání

Roto NX - TiltFirst chrání osoby před riziky, která mohou vzniknout při otevřeném okně. Inteligentní ochranný mechanismus „sklopení před otevřením“ blokuje při uzamknuté klice úplné otevření okna. Současně je sklopené křídlo při vodorovné poloze kliky aretováno. Tuto funkci lze použít pro všechny materiály rámů a lze ji také kdykoli snadno dodatečně dovybavit. Klidný spánek se sklopeným oknem i v přízemí: okno vybavené systémem Roto NX - TiltSafe zajišťuje nezbytné zabezpečení. I při sklopeném křídle nabízí toto okno odolnost proti vloupání podle RC 2. Funkce je možná u všech materiálů rámů.

Vše můžete, nic nemusíte

Materiál rámu, formát, hmotnost, funkce, různé třídy odolnosti proti vloupání: Jako výrobce oken máte se stavebnicí kování Roto NX v rámci vaší výroby oken a balkonových dveří k dispozici všechny možnosti - také při automatizaci vaší výroby. Protože Roto NX je vhodné pro všechny stupně: ruční, poloautomatizovanou i plně automatizovanou výrobu oken

V-čep - oblíbený u každého výrobce oken

  • Podporuje snadnou montáž, protože se přizpůsobí většímu tolerančnímu rozsahu vůle, aniž by bylo nutné cokoli seřizovat.
  • Jeho robustní konstrukce zajišťuje rovnoměrný přítlak, a tím trvale těsná okna.
  • Spolehlivě ztěžuje pokusy o vloupání, protože V-uzavírací čep je uchycen velkou plochou v bezpečnostním rámovém uzávěru.
  • Polohu přítlaku lze rychle identifikovat podle označení.
  • Přítlak se nastavuje standardním imbusovým klíčem.
  • Dosaženou sílu přítlaku lze rychle rozpoznat podle polohy označení na V-uzavíracím čepu.
  • V-uzavírací čep je rovněž výškově seřiditelný: +1,5 mm a -0,8 mm.

Přehled závěsových stran

Skryté závěsové strany

Přiléhající závěsové strany

Otvíravě-sklopné závěsové strany podrobně

Skryté závěsové strany

  • Roto NX | C (pro dřevo / plast s osou kování 13 mm)
  • Roto NX | Designo (pro dřevo s osou kování 9 mm)
  • Roto NX | Designo A16 (pro hliník s drážkou pro kování 16 mm)

Zvenku nejsou vidět žádné závěsy, žádné krytky - nic neruší vzhled okna. Viditelná je pouze okenní klika. Maximální nosnost pro všechny tři materiály rámů je 150 kg hmotnost křídla.

Skryté: závěsová strana Royal pro dřevěná okna

Díky optimální kinematice je tato skrytá závěsová strana vhodná zejména pro okna určená pro renovace starých budov. Charakteristickým rysem je zde často velmi malá vzdálenost mezi okenním křídlem a špaletou. Maximální zatížení závěsové strany je 80 kg.

Přiléhající: závěsová strana Power Hinge pro dřevěná okna s integrovanou spárovou ventilací

Závěsová strana byla vyvinuta jako tzv. kování pro vysoké zatížení pro otvíravá a otvíravě-sklopná okna ze dřeva a dřevěná okna s hliníkovým opláštěním. Maximální hmotnost křídla u otvíravě-sklopných oken je 200 kg, u otvíravých oken až 300 kg. Sklopná vzdálenost křídla je omezena na 80 mm. Od hmotnosti křídla 200 kg je použit přídavný středový závěs.

Přiléhající: závěsová strana P pro plastová okna s integrovanou spárovou ventilací

Roto NX držák a rámové ložisko pro plastová okna již standardně s hmotností křídla až 130 kg. Držák se montuje v jedné rovině s křídlem. To umožňuje kombinovat otvíravě-sklopné okno s jinými typy oken, například s nadsvětlíky.

Atraktivní vzhled zajišťují skryté vruty u držáku a individuální výběr barev krytek a povrchové úpravy.

Přiléhající: závěsová strana T pro dřevěná okna s integrovanou spárovou ventilací

Závěsová strana je standardně určena pro křídla  o hmotnosti do 150 kg. To znamená, že spolehlivě unese i velkoformátová okna s výškou až 2 800 mm a vysokou hmotností skla. Závěsová strana naplno ukazuje svůj potenciál například při renovaci starých budov, protože umožňuje realizovat i speciální tvary, jako jsou šikmá a oblouková okna.

Přiléhající: závěsová strana A16 pro hliníková okna s drážkou pro kování 16 mm a integrovanou spárovou ventilací

Prostřednictvím stavebnice Roto NX lze vyrábět hospodárně a flexibilně i hliníková okna s hmotností křídla až 150 kg. Vysoká míra použití společných dílů závěsové strany P pro plastové profily snižuje náklady na skladování a zjednodušuje zpracování. Závěsová strana A16 je k dispozici také pro oblouková a šikmá okna a pro balkonové dveře s prahem.

Integrované ložiskové pouzdro mimo jiné zajišťuje dlouhou životnost nového křídlového závěsu. Zabraňuje tření mezi válcovou částí závěsu a kloubovým čepem rámového ložiska, a tím i opotřebení.

Zpět